Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-26
Inlägg 0

Var skeptisk till GTA4 men så fastade jag framför det hela natten. Bara att kolla på TV och surfa på nätet tog flera timmar.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-26
Inlägg 0

Lord Payne III skrev:
Hoppas zone of the enders 3 är kojimas nästa spel. Hade varit urfett. :D
Zone of Enders 2 var urfett, ett av dom enda PS2 spel som jag fortfarande bara drar igång spontant.

Men själv väntar jag på prototype.
Its a power fantasy, och tja, jag diggade verkligen Ultimate Destruction.

Shodan
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 540

Vad får man se för tv och funkar det som i the Darkness där du har små tv apparater. Eller integrerar de det här via nätet och streamar video i stället?

I övrigt har jag totalt snöat in på GRID trots att man är så långt från ett fan av codemasters racing lir sedan toca 2 och colin mcrae 2 som man kan komma.

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

Är GRID så bra och framför allt kul som det verkar? Det ska bli kul att se när vi får vår sabla kod nån gång... Nåväl.

Prototype ser absolut fortfarande intressant ut. Hoppas hoppas bara att det blir aningen mer sammanhållen story än man misstänker att det inte blir. Finns en viss risk för Kreegah, Tarzan bundolo/Hulk krossar där... såg relativt bra ut på Mallorca för ett par veckor sedan iaf, men fortfarande nästan inget o storyn, och framflyttat också.

Zone of Enders! Nu när jag tänker på det, undrar om jag inte köpte det billigt för hundra år sen och sedan aldrig drog igång det ens. Det är ju FFS helgerån med tanke på hur bra det var (sägs ha varit menar jag...).

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Raging Ronin skrev:
Är GRID så bra och framför allt kul som det verkar? Det ska bli kul att se när vi får vår sabla kod nån gång... Nåväl.

Jag tycker att repriserna är äckligt snygga! Märks att det är Codemasters eftersom Dirt hade riktigt snygga repriser det med.

Fysiken är lite väl "lätt" imo. Känns som att köra en kundvagn på is typ. Bromsarna tar inte lika hårt som i Dirt vilket är bra. Men allt det vet man ju redan om man har testat PC/360 demot.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-26
Inlägg 0

Demot av GRID var itne alls kul, och jag hatar att codemasters gör sina spelmenyer så jävla flashiga

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

Kundvagn på is. :D

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-26
Inlägg 0

Grid-demot på 360 var det snyggaste jag sett spelväg efter när jag pressade min dator att köra Crysis på Very High i 10 fps, och givetvis Okami.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-26
Inlägg 0

Med tanke på hur bra Hulk Ultimate destruction blev utan större sammanhållande handling blev så är jag inte så orolig faktiskt.

Det är ju maktkänslan och friheten dom satsar på, så hela drivet kommer nog att vara att bli mäktigare hela tiden, som i HUD.

Tror nog att storyn kommer att komma genom när man tar andras minnen.

best_jeppe
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 6 848

Så, har nu fixat trådlös router så nu kan jag spela Mario Kart Wii på internet :)

Mitt Wii-nummer är: 3145-1823-1785-8360 :)

Edit: Man måste ha ett speciellt "Friend-number" för att kunna registrera folk i Mario Kart tydligen :)

Mitt friend-nummer är: 5327-1764-6226 :)

Regga mig så ska vi se när vi kan spela :)

@nibon: La till dig i min adressbok på mitt Wii :)

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 540

Jag hatar codemaster med "a passion" då de gått från gudar i och med Toca 2 och colin mcrae till helt otroligt oinspirrerade racing lir.

D.I.R.T var verkligen inte bra på något annat sätt än snygg grafik men GRID kan jag verkligen inte slita mig ifrån. Visst ljudet är sjukt mysko och fysiken är ju rätt lustig minst sagt. Tar ett tag att vänja om sig från Race 07s bmw 320si till denna om man säger så. Då jag inte kör från bakåt kamera vyer utan enbart cockpit möjligen hood view så fungerar bara inte gamepaden för mig. Jag kapar flera sekunder när jag kör med ratt vare sig det är en billig drive FX för 360 eller G25 för PC. En till fördel är att du tillåts ändra inställningar för linjäritet etc om du har ratt. På konsol får du inte ändra inställningar för gamepaden av någon mysko anledning. Vet inte om de anser att alla ska köra med gamepad under time trials då du inte har den funktionen på pc demot? Rädd för fusk måhända men konstigt då att de tillåter att du ändrar inställningarna för rattar.

Men helt klart körkänslan blir bättre och bättre ju mer man kör. Gillar känsligheten i styrningen man blir väldigt aktiv och det går fort fort fort hela tiden. Synd att man inte kan spara repriser ännu en konsolskada misstänker jag.
Problemet med gamepad är att det verkar som du får lägre steering lock och än känsligare styrning. Så har svårare ställa upp bilen med gamepad och kan inte ta lika tighta kurvor heller. Bromsarna är lite speciella man låser toklätt och du använder bromsarna så lite som möjligt tills du kan svänga in bilen och sedan gasa på med bilen in mot apex för att på så sätt bromsa och få bilen att styra in. Mysko men kul helt klart och det har sin egen känsla. Det det påminner mest om är PGR i viss mån. GRID är långt mer oförlåtande får du två hjul ute på gräset får du rejäla sladdar allt som oftast och tja det gäller att hålla bilen så hel som möjligt.

Driftingen är riktigt kul också. Relativt nytt då man aldrig varit något drifting fan det ser så löjligt ut men kul är det. Här gäller det verkligen att aldrig krascha och sabba kombos. Mycket kvar att lära uppenbarligen 750000 poäng som pb lol
Det enda man är lite orolig för är då PCn är en rak konsol port. Interfacet är konsolskadat å det grövsta och man är rädd att man ska va tvingad köra Xbox live även från PCn. Hade gärna kört 360 varianten närmast identisk grafik om än lägre fps än på PCn men kör hellre med g25an än drive FX ratten och 250 spänn är väl dyrt för att skaffa 360 versionen.

Nu så nollställs min profil vad det verkar varje gång jag startar upp demot men sparas all den här statistiken de visar upp under laddningsmenyerna någonstans?

ConraDargo
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 258

Jag har byggt ett värdshus i My Life as a King, så nu kan det komma folk på besök och hjälpa mina äventyrare. Bara så ni vet ^^

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-26
Inlägg 0

snart köper jag en wii för det liret

best_jeppe
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 6 848

Dice skrev:

Vilket lir? :)

ConraDargo
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 258

best_jeppe skrev:
Dice skrev:

Vilket lir? :)

FFCC: My Life as a King :D

ConraDargo
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 258

Great, Castle Crashers är äntligen färdigt men utvecklarna räknar med att processen från nu tills att spelet faktiskt blir tillgängligt på kommer att ta ett par månader... :(

ConraDargo
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 258

Lulz jag har just skrivit en helt ny recension av MLAAK då jag kände att min första blev alldeles för lång - vilket var resultatet av överpepp och adrenalinkickar. Gick från 5 sidor och 3123 ord ner till 2½ sida på 1710 ord och det blev precis lika bra :)

nu är den nära att publiceras någonstans på riktigt, när jag känner mig mera nöjd.

Fly Knight
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2003-08-18
Inlägg 619

FreddeMann skrev:
Lord Payne III skrev:
Zone of Enders 2 var urfett, ett av dom enda PS2 spel som jag fortfarande bara drar igång spontant.

Vad är så bra med Zone of Enders? Av vad jag sett verkar det bara vara klassisk japansk robot anime slakt. :)

ConraDargo
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 258

Final Fantasy Chrystal Chronicles: My Life as a King recenserat på Dasforum.se

Lord Payne III
Titel Fladderbäver
Registrerad 2002-02-22
Inlägg 16 570

Fly Knight skrev:
FreddeMann skrev:
Lord Payne III skrev:

Vad är så bra med Zone of Enders? Av vad jag sett verkar det bara vara klassisk japansk robot anime slakt. :)

Skulle det vara något dåligt? Det är ju sjukt fräckt

MrSandman
Titel Spelar på easy
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 197

best_jeppe skrev:
Så, har nu fixat trådlös router så nu kan jag spela Mario Kart Wii på internet :)

Edit: Man måste ha ett speciellt "Friend-number" för att kunna registrera folk i Mario Kart tydligen :)

på Mario kart så har jag nr: 4983-5206-7007
kör med : Worebit

Wii nr är: 8303-0547-1447-9615

Fly Knight
Registrerad 2003-08-18
Inlägg 619

Lord Payne III skrev:
Fly Knight skrev:
FreddeMann skrev:
Lord Payne III skrev:

Skulle det vara något dåligt? Det är ju sjukt fräckt

Jag vet inte riktigt faktiskt :)

Har vi inte sett det lite väl mycket i vissa spel? Men självklart, är det gjort på ett bra sett så...

ConraDargo
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 258

Star Soldier R och Critter Round-Up finns nu tillgängliga på amerikanska WiiWare. Och imorgon (eller kanske i natt?) få äntligen alla ni andra också möjligheten att lira ^^

MrSandman
Titel Spelar på easy
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 197

ConraDargo skrev:
Final Fantasy Chrystal Chronicles: My Life as a King recenserat på Dasforum.se

Kollade runt på trailers och kommer definitivt köpa det när jag pantat alla mina ölburkar så jag får ihop nån krona ^^

best_jeppe
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 6 848

MrSandman skrev:
best_jeppe skrev:

på Mario kart så har jag nr: 4983-5206-7007
kör med : Worebit

Wii nr är: 8303-0547-1447-9615

Har lagt in både ditt Wii-nummer och ditt Friends-nummer nu :)

Kör med: best_jeppe

MrSandman
Titel Spelar på easy
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 197

har köpt Final Fantasy Chrystal Chronicles: My Life as a King...och skulle bara testa det lite nån minut före jag skulle sova...vända tillbaks dygnet var det...men efter 9 timmar spelande....god morgon föresten! ^^ ..så var jag tvungen o stänga av Wii:et....kan ju visserligen koka lite kaffe o spela bara nån timme till...heh

Hockey Stick
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 2 317

Fy fan vad trött man blir. Jävla skitlåda som ska krascha hela jävla tiden. Den repar mina skivor vilket kan vara en av anledningarna till att det sker så ofta. Nu kan jag bara spela GTA IV i ca 10 minuter nu innan det kraschar och innan dess så knastrar det och brakar inne i lådan så nåt måste ju vara fel (eller är det normalt på nå' vänster?).

Eftersom lådan redan har varit inne för en RROD för inte särskillt länge sen så är det här riktigt irriterande måste jag säga.

Bloggmaterial, jag vet, men man måste vädra ibland.

:(

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-26
Inlägg 0

Mario kart wii är sämre än Mario kart GC som är sämre än mario kart 64

PStaffan
Registrerad 2003-03-05
Inlägg 819

Kan man uppdatera xbox 360 utan att vara inloggad på Live?
har inte live och tror att min xbox skulle gilla en liten uppfräshing.

best_jeppe
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 6 848

NästanHS skrev:
Mario kart wii är sämre än Mario kart GC som är sämre än mario kart 64

Mmm, är nog benägen att hålla med där men jag tycker ändå att Mario Kart Wii är ganska kul. Har upptäckt tjusningen med att göra Ghost Races mot tider från personer världen över. Det är skitroligt tycker jag samt att man kan lära sig mycket av de som är bättre på hur de hanterar banor osv :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.