Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Shodan
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 537

när du panorerar vyn och den sackar efter med typ 50 ms minst :p

Juffeju
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-04
Inlägg 375

panorerar=??

va :P jag har inte märkt av nått fast jag har ju trixat med musen lite :D

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 537

panorera alltså du förflyttar kameran i fråga... Jag har trixat hur mcyket som helst det ligger inte där det är något i spelkoden som är helt åt fanders tyvärr.

Juffeju
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-04
Inlägg 375

Asså på min logitech mus så finns det en 2 knappar som styr dpi. om man ökar så försvinner alla problem för mig iaf... ;)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-10-24
Inlägg 0

Du kan ta bort "muslagget" igenom att gå in på din gamerprofile, far cry 2, sen någon mapp, och ändra en inställning om smoothmouse till 0.

Förlåt om jag är otydlig nån annan kanske kan skriva en lite mer noggrann beskrivning.

q0rra
Titel Storröjare
Registrerad 2007-01-07
Inlägg 3 497

grodan94 skrev:
Du kan ta bort "muslagget" igenom att gå in på din gamerprofile, far cry 2, sen någon mapp, och ändra en inställning om smoothmouse till 0.

Förlåt om jag är otydlig nån annan kanske kan skriva en lite mer noggrann beskrivning.
Antar att du menar att man ska öppna sin ini. fil i exempelvis wordpad och ändra värdet från 1 till 0? : )

Zefar
Titel Spelar på easy
Registrerad 2003-02-23
Inlägg 246

Har spelat Far Cry 2 i flera timmar men nu orkar jag inte mer av det.

Det är tråkigt och för upprepande.

Uppdrag är bara "Åk hit och döda denna personen" förutom vissa då jag har fått försvara en båt eller förstara en sak. Fast på båten spenderade jag tiden på att laga den pga av granat regn för att jag inte kunde hitta personen.

Vaktposter är väldigt störande i spelet och behöver ha en timer på sig. Minst en halv dag innan de fylls på. Just nu så förstör de spelet.

Göra uppdrag för en viss faktion spelar ingen roll i spelet för alla är ute efter att döda dig förutom vapenhandlaren, dina vänner och personer i staden.
Du är tvungen att göra uppdrag för att komma vidare så hela den där "Gö vad du vill och hur du vill" bryts ner ganska snabbt.

Jag har nu lust att sticka efter Jackal fast det får jag inte. Varför? Oh jag måste göra vissa uppdrag för att sen bli halvdödad, förlora mina vänner och få en ny och börja om igen.

Jag vet inte varför de sa att det skulle bli så unikt att göra ett uppdrag hur du vill när det är bara att åka in och döda personerna. Visst kan du ta till sniper eller byta till vissa andra vapen men du kommer fortfarande ta död på dem.

Även Crysis låter dig attakera vissa ställen hur du vill. Det spelet är ju ganska linjärt men Far Cry 2 är inte så öppen som det säjer. Visst du kan åka nästan vart du vill inom världen förutom upp på några stora stenar och upp på berg.

Storyn är röten i spelet. Jag ska ta död på Jackal bara för att jag misslyckas och får nästan inget mer. Asså vafan? :/ Kan man inte få LITE mer information? Kanske ha kontakt med sin chef eller något?

Alla andra uppdrag är ger lite mer information om saker i landet men inget som är viktigt för dig.
Om man ska ha "Ta död på denna personen" så ska man banneme ge en bra annledning. Far Cry 2 ger inte en bra än.

Dina vänner är värdelösa och är verkligen inget att hurra över. Visst ger de dig ett extraliv men det är allt.
Varför de inte hjälper dig när du är i fara med vissa vapen från höga ställen är bortom mig. Varför kan de inte följa med i bilen och använda vakttornet när man åker runt så att man kan har lite biljakter och mer ACTION.

Varför har man ingen röst? :/ Spelet har redan ganska lite prat så det skulle inte skada och ge dig ca 2-3 röster att välja mellan.
Fallout 3 lyckas med röster ganska bra. De pratar mycket mer där också.

Du kan inte smyga runt så mycket efter du har skjutit ner någon och eftersom de har wallhacks för de vet vart du är inne i ett stenhus utan stora problem. För övrit så hanterar de saker ganska bra men de verkar vara LITE för bra för att vara vanliga soldater.

Flera saker som de kan göra bättre.

1: Införa några lag så att det spelar roll vem man gör uppdrag för. För just nu är det för diamanter och komma vidare i storyn. GTA4 har ju några lag och även GTA3 och det funkar helt ok.

2: Timer på Guard post. Det förstör spelet så mycket att det inte är sant. Att man nästan alltid måste ta hand om dem är jobbigt, väldigt jobbigt i längden. Då är det att stanna och skjut ner alla, ta en medkit och ammo och sen åka vidare.

3: Ger landskapet mer liv med mer djur och även vilda djur.(Hörde om en patch som ska komma)

4: Lite mer unika uppdrag. Just nu kör man bara om uppdrag som har blivit placerade på andra ställen.

5: Låt mig sticka till Jackal DIREKT om jag vill. Jag är redan Rambo med mina 7 medkits på mig och har redan en maskingevär, Uzi, sniper, granater och molotov cocktails. Eller så tar jag bara en jeep med granatkastera på.

6: Låt vänner komma med dig på uppdrag fast då ska man förlora det där extralivet man får av dem.

Spelet kunde bli så mycket bättre än vad det är. Och FZ gav ett väldigt bra betyg tycker jag. Spelet är inte GOTY och hanterar flera saker väldigt dåligt.

Det ända som jag tycker att Far Cry 2 gjorde RIKTIGT bra är elden.
Annars över det är spelet inte värt de pengar man spenderar på det.

Far Cry 2 är en nerfad GTA spel i Afrika där det spelar ingen roll vem man gör uppdrag för. Varför får man aldrig men personer på uppdrag? :/ VARFÖR måste man vara ensam?

Vill du ha en värld som är öppen för dig så spela Fallout 3. Det slår Far Cry 2 i "Open world" mer än vad du tror. Du kan också sticka på mainquest DIREKT om du vill fast du behöver inte göra det. Du har mer val på hur att avsluta uppdrag.

Du har större annledning att undersöka ställen också för det ger dig belöningar. Vilket Far Cry 2 är väldigt dåligt på. 1-3 diamanter från en väska? :/ Får ju 10+ av vissa uppdrag.

gike
Titel Pelletsbud
Registrerad 2007-09-22
Inlägg 2 876

Håller med. Men map-editorn och multiplayer är ganska kul en stund.

PingviN
Titel Elitskaldjur
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 12 299

Zefar skrev:
*4 pappersark gnäll*

Hur orkar du ens skriva allt det där ? :P Dags för dig att vidka dina vyer eller hålla dig till Fallout3. Det är rätt underhållande hur en del inte kan se annat än det dåliga alt. sätta skyhöga förväntningar på spel som man på förhand vet inte ens kommer kunna leva upp till hälften av det man vill att spelet ska vara.

Zefar
Titel Spelar på easy
Registrerad 2003-02-23
Inlägg 246

P1nGviN skrev:
Zefar skrev:
*4 pappersark gnäll*

Hur orkar du ens skriva allt det där ? :P Dags för dig att vidka dina vyer eller hålla dig till Fallout3. Det är rätt underhållande hur en del inte kan se annat än det dåliga alt. sätta skyhöga förväntningar på spel som man på förhand vet inte ens kommer kunna leva upp till hälften av det man vill att spelet ska vara.

Jag hade inga stora förhoppningar av spelet till att börja med. Kolla första sidan.

Fast spelet kunde ha blivit så mycket bättre.

Om GTA4 kan ha flera lag så skulle Far Cry 2 kunna ha det med.

Sin vän kan säkert följa med utan stora problem.

Uppdrag kan bli lite mer unika om de bara sätter in mer kraft i det istället för att copy/paste uppdrag efter uppdrag.

Guard post kan lätt får en timer på sig innan de fylls på.

Dessa är inte skyhöga förväntningar.

Att har djur och kunna sticka till slutet på en gång kanske är lite stora krav för ett konsolspel men om de inte får in de sista så ska man inte säja att man kan göra vad man vill i spelet.

Du kan undersöka men det kommer inte att göra någon nytta. Fiender finns vi vissa ställen enbart och kommer bara att vara där.

Annledningen att jag orkar att skriva mycket är för jag är snabb på det och har mycket fritid. Dessutom så får ni spelet att se ut som ett mästerverk. Vilket det inte är.

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 537

Citat:
Göra uppdrag för en viss faktion spelar ingen roll i spelet för alla är ute efter att döda dig förutom vapenhandlaren, dina vänner och personer i staden.
Du är tvungen att göra uppdrag för att komma vidare så hela den där "Gö vad du vill och hur du vill" bryts ner ganska snabbt.

Jag har nu lust att sticka efter Jackal fast det får jag inte. Varför? Oh jag måste göra vissa uppdrag för att sen bli halvdödad, förlora mina vänner och få en ny och börja om igen.

Jag vet inte varför de sa att det skulle bli så unikt att göra ett uppdrag hur du vill när det är bara att åka in och döda personerna. Visst kan du ta till sniper eller byta till vissa andra vapen men du kommer fortfarande ta död på dem.

I det här är ju hypen som är problemet. Verkar som du från förhandstitterna förväntat dig ett rpg inte ett fps. För mig har det varit klart att det varit ett fps från första början där du precis som Crysis kan och gärna ska döda allt och alla förutom uppdragsgivare)

det här med att man ska kunna spela på olika sätt men du ändå dödar dem till slut. Där har du definitivt fallit för hype bildat i ditt huvud. Det ska finnas flera sätt att ta död på soldaterna inom samma uppdrag inget mer :p. Gäller för i stort sett alla uppdrag.

Sedan fattar jag inte det här argumentet att du inte får göra vad du vill? I vilket spel får du hoppa direkt till slutet? Det är fritt då du som sagt kan göra i stort sett vilka uppdrag du vill halva kartan är öppen åtminstone första delen. Kan liksom inte bli så mycket friare än så.

Och ja det är ett mästerverk av många av de anledningar som du skriver upp. Det är fritt det prackar inte på dig en massa stories och skriptade sekvenser utan låter dig leva dig in i spelvärlden. Att ha minimal story är ett plus inte ett minus för Far Cry 2 :) Att det sedan råkar ha kullar som alla andra fps utom möjligen OP Flashpoint (har säkerligen kullar det med)

Att ha okuperad terräng blir ju tråkigt och alla kan inte va klätternissa med missile launcher på ryggen ;)

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 537

sedan nej mouse smoothing=0 och de andra mini tweaksen tar inte bort lagget

Zefar
Titel Spelar på easy
Registrerad 2003-02-23
Inlägg 246

Shodan skrev:

I det här är ju hypen som är problemet. Verkar som du från förhandstitterna förväntat dig ett rpg inte ett fps. För mig har det varit klart att det varit ett fps från första början där du precis som Crysis kan och gärna ska döda allt och alla förutom uppdragsgivare)

Ok, jag förväntar inte ett RPG. I GTA serien så får du status av de personer du gör uppdrag för. GTA 3 är inget RPG heller utan ett FPS och ändå kan man få status från de personer man gör uppdrag för.
Är det så svårt att fatta? :/
Far Cry 2 kunde ha SAMMA sak. De säjer ju också att man ska respekt från ett av de två lagen som finns. Men det spelar ingen roll i spelet vilket är väldigt dåligt.

Citat:
det här med att man ska kunna spela på olika sätt men du ändå dödar dem till slut. Där har du definitivt fallit för hype bildat i ditt huvud. Det ska finnas flera sätt att ta död på soldaterna inom samma uppdrag inget mer :p. Gäller för i stort sett alla uppdrag.

Jag köpte inte in till den hypen som fanns för jag hade redan samma tanke om en öppen värld. Du kommer till slut att ta död på dessa personer och ingen öppen värld kan ändra på det om man inte kan göra andra saker för att bli klar med uppdragen.

Citat:
Sedan fattar jag inte det här argumentet att du inte får göra vad du vill? I vilket spel får du hoppa direkt till slutet? Det är fritt då du som sagt kan göra i stort sett vilka uppdrag du vill halva kartan är öppen åtminstone första delen. Kan liksom inte bli så mycket friare än så.

Ok, kan du ta död på huvudpersonen i någon stad? Nej
Kan du ta död på någon annan viktig person utan att ha ett uppdrag om honom? Nej
Frihet? Ha finns ingen i spelet. Du får bara ta död på vissa personer medans de andra måste hållas vid liv om de är med i storyn.

Spela Fallout 3 och du kan ta main questet hela tiden och skita i allt annat. Du klarar av spelet då på några timmar men om man vill bli klar med det så tar det inte lång tid och du måste inte spendera tid på att göra siduppdrag.
Men det belönar sig att göra dem för man får så mycket mer av det.
Sen har man också fler val när man gör ett uppdrag.
Du kan också ta död på nästan vem du vill i spelet. Jag bara mött en person som jag inte kan ta död på. Han var i botten av ett skepp och jag vet inte varför jag inte kan ta död på honom.

Citat:
Och ja det är ett mästerverk av många av de anledningar som du skriver upp. Det är fritt det prackar inte på dig en massa stories och skriptade sekvenser utan låter dig leva dig in i spelvärlden. Att ha minimal story är ett plus inte ett minus för Far Cry 2 :) Att det sedan råkar ha kullar som alla andra fps utom möjligen OP Flashpoint (har säkerligen kullar det med)

Att ha okuperad terräng blir ju tråkigt och alla kan inte va klätternissa med missile launcher på ryggen ;)

Så Far Cry 2 är bra för att den ha röten story, tråkigt gameplay, störande guard post, upprepande uppdrag som är tråkiga att göra efter man har gjort dem 2 gånger? :/

Asså wow, ni har låg standard för bra spel. Även Far Cry 1 slår detta spelet i flera ställen.

Sen med att gå upp på kullar och någorlunda stora stenar. Du kan inte bara göra det om man inte lyckas hoppa upp på rätt sätt. Man fast på marken och kan inte gå upp på bergen. Alla har inte heller med ett raketgevär för den delen. Du är oftast i bilen och om du inte är det så drar du bara ut på tiden.

Visst, skjutandet i spelet hanteras ok, fast bilarna är lite för stela men resten av spelet är bara en enda stor grindfest och storyn hjälper inte ett dugg.

gike
Titel Pelletsbud
Registrerad 2007-09-22
Inlägg 2 876

Jag håller framföralt med om störande guardposts. Att det är ett FPS bettyder inte att man ska behöva slåss non-stop.

PingviN
Titel Elitskaldjur
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 12 299

Zefar skrev:

Asså wow, ni har låg standard för bra spel. Även Far Cry 1 slår detta spelet i flera ställen.

Någon som drar referenser till Fallout 3 och GTA är inte direkt någon med höjdare när det gäller spelval heller ;).

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 537

som sagt GTA är inget fps och har en hel del rpg inslag. Fallout 3 är ett rpg i första persons perspektiv. Så dina jämförelser tyder ju på att du helt enkelt inte förväntade dig ett traditionellt fps. Som sagt Ubisoft är duktiga på att hypa lir och få dem att verka större "for those who want to believe". De levererar det jag hoppats på frihetskänslan då men på ett helt annat sätt än ex Bethesda gör med sina rollspel :)

Apropå det kör Morrowind innan du dör massor bättre än Fallout 3.

Zefar
Titel Spelar på easy
Registrerad 2003-02-23
Inlägg 246

P1nGviN skrev:
Zefar skrev:

Någon som drar referenser till Fallout 3 och GTA är inte direkt någon med höjdare när det gäller spelval heller ;).

GTA3 och 4 är RPG? :/

Seriöst?

Du har ingen exp bar eller level i spelet. Du gör uppdrag och får respekt av de gangs du gör uppdrag för.

Inte fan är det ett RPG. Fallout 3 är ett FPS/RPG, Deus Ex är ett RPG/FPS men GTA 3 och 4 är inget RPG det är ett FPS i öppen värld.

Det är en öppen värld som Far Cry 2. Du tar uppdrag som i Far Cry 2. Du kan köpa vapen som i Far Cry 2. Du får respekt av gangen fast detta får du inte i Far Cry 2.

Jag har också ALDRIG hört att någon säja att GTA serien är ett RPG.
GTA serien är också en ganska stark titel. När spelen kom ut så var de bra. GTA3 Vice city eller San Andreas var grymt roliga när de kom ut.

Shodan: Tror jag håller mig till Fallout 3 då det ser snyggare ut och är mer modernt.

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 537

Det är då mer rpg än fps i alla fall lol

Grejen är att du jämför äpplen med päron

Juffeju
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-04
Inlägg 375

Asså jag har kommit till en större vänd punkt i spelt och skulle behöva hjälp med ett val...

Man får ju välja i spelet vilken av sina vänner man vill skydda från ett massivt anfall. valen är mellen ens "buddies" och några snubbar i staden. man går till ett av ställerna och blir nästan dödad, dumpas på vägen mot en massgrav för att sedan söka skydd i en sand storm. frågan är... vem ska man försöka skydda?:\ De i stan elr sina vänner? kommer vännerna att dö om man inte skyddar dom? och kommer de i stan bli till nån speciel nytta? och kan man överleva anfallet??

Nån som vill dela med sig av sina kunskaper?? Isf är alla svar välkomna :D

PingviN
Titel Elitskaldjur
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 12 299

Antingen är du med vännerna när de dör eller så är du med prästen när de dör, alla dör i slutändan

Juffeju
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-04
Inlägg 375

men vf är prästen bra??Och kan vännerna vara levande fast de blev skjutna i räddningsförsöket??

PingviN
Titel Elitskaldjur
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 12 299

alla dör oavsett

Soffpotatis
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2007-04-03
Inlägg 620

Varför blir det svart på texten i vissa personers inlägg? Weird!

Juffeju
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-04
Inlägg 375

Det är för att ;):D man inte vill ävslöja handlingen i ett spel för de som inte har kommit dit ännu.

PingviN
Titel Elitskaldjur
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 12 299

Soffpotatis skrev:
Varför blir det svart på texten i vissa personers inlägg? Weird!

Om du markerar texten ser du vad det står. Det är en spoiler-flagga.

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 537

Jaha efter att ha harvat runt i dead space så skulle man fortsätta med Far Cry 2... Men fasen vad neggo man blev nu då...

Springa efter ett uppdrag sedan fick man ett på andra sidan kartan givetvis. Sedan igenom miljöer som man inte spelat igenom sedan någon månad eller vad det är men som man ändå kände igen exakt allting. känns inte som det finns så mycket mer att ta härifrån så blir att hoppa på uncharted i stället...

Jag tror Fallout 3 sabbat en hel del då jag förväntar mig awesome loot i varje hydda men allt du hittar är ju ammo och health packs lol.

Skulle onekligen va intressant om Ubisoft skulle gå mer åt GTA/RPG hållet. Är nog i den typen av lir stora världar passar bäst in i trots allt...

nevdacil
Titel Gamer in training
Registrerad 2008-09-16
Inlägg 31

tråkigt spel, inte alls som man förväntade sig

Juffeju
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-04
Inlägg 375

kostar det nått att spela online??

PingviN
Titel Elitskaldjur
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 12 299

Nej, det är självklart gratis.

Juffeju
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-05-04
Inlägg 375

aa för jag frågade en som spelade online och han sa "yes, it´s an monthly fee to play this game online" so jag liksom freakade lite :S:o

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 2 foruminlägg har postats idag.