Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Poison
Titel Spelar på easy
Registrerad 2002-07-29
Inlägg 451

Bild
http://farcry.us.ubi.com/
Releasedatum: 28-Nov-2008

Då kör vi igång igen!

Finns dessutom en hyffsat ny trailer på http://www.gametrailers.com/player/34312.html

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

... och dessutom SEX sidor med nya bilder OCH intervju, BARA för PC Gamer i Sverige.
I julinumret.

Shodan
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

Hoppas du skrev fel och menade juni numret :).

Vad man sett ser det grymt bra ut men Ubisoft är mästare på att hypa sina lir. Ta Assassins Creed ex. Men de har sjukt bra idéer i alla fall

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

Det gjorde jag faktiskt Sho. Juni. :) (Det kunde iofs varit i juli lika gärna.)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-24
Inlägg 0

Far Cry 2 är ett av de hetaste FPSen i år. Djungelmiljöer får i alla fall mig att bli upphetsad ad infinitum ;)

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

...förutom att det inte blir så mycket djungler nu då. Men blekgul stäpp är inte fel det heller. ;) Dessutom inte uttjatat. Än.

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

Ska ju va en hel del djungler även om det finns gott om andra miljöer som savanner. Ska va brutalt stort i alla fall. Men tja jag kommer försöka undvika fler förhandstittar det är ju ett givet köp redan dumt att spoila mer än nödvändigt.

En sak jag hoppas är att man kan leka jägare jaga zebror i fordon etc samt gasa rakt in i en flock gnuer. eller jaga nämnda flock gnuer mot närmaste fiende camp samtidigt som du startat en brasa från andra hållet och skåda tumultet. Eller varför inte få uppretade elefanter efter sig som kan välta jeepen med sina betar och som är smått omöjliga att fälla snabbt om man inte träffar prick rätt. Kul tidsfördriv vid sidan om. Upplägget ska ju va fritt sandlåde så varför inte. Lejon och annat som ser en som del av matkedjan skulle göra saker mer intressant också få en att känna sig mindre safe på nattuppdragen, ormar etc.

Kanske i Far Cry 3 :)

Poison
Titel Spelar på easy
Registrerad 2002-07-29
Inlägg 451

Raging Ronin skrev:
... och dessutom SEX sidor med nya bilder OCH intervju, BARA för PC Gamer i Sverige.
I julinumret.

Är detta exklusivt Ronin? ;)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-24
Inlägg 0

Raging Ronin skrev:
...förutom att det inte blir så mycket djungler nu då. Men blekgul stäpp är inte fel det heller. ;) Dessutom inte uttjatat. Än.

Jo, och tyvärr är Afrika ett rätt outnyttjat koncept i spelvärlden generellt sett. En mer naturskön kontinent finns väl knappt?

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

Australien är faktiskt riktigt sjukt läckert också på sina håll. Nordamerika har trots allt en hel del platser kvar som inte är exploaterade. speciellt alaska är sjukt läckert. Finns ju underskön natur lite varstans där människan inte gått för hårt fram. Norge är inte så jäkla dumt heller med sina fjordar och kuperade terräng.

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

Poison - japp. Bilderna hittar du inte i någon annan tidning och jag tror inte på någon sajt heller före tidningen kommer ut. Intervjun har Jakob gjort, med flera ledande i teamet.

Poison
Titel Spelar på easy
Registrerad 2002-07-29
Inlägg 451

Raging Ronin skrev:
Poison - japp. Bilderna hittar du inte i någon annan tidning och jag tror inte på någon sajt heller före tidningen kommer ut. Intervjun har Jakob gjort, med flera ledande i teamet.

Jag motsäger dig inte, ville bara retas lite med en diskussion vi hade om exlusivt i en annan tråd :)

Men det ska bli kalasdunder att läsa!

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

lite smärtsamt dock då release datum är 28 november...

Poison
Titel Spelar på easy
Registrerad 2002-07-29
Inlägg 451

Shodan skrev:
lite smärtsamt dock då release datum är 28 november...

Ja, jag har för mig att första releasedatumet sattes Juni i år, men så är som sagt inte fallet. Men hellre ett optimerat spel som är bra än en halvtaskig vanlig shooter

Ghostship
Titel Galen kyckling
Registrerad 2008-05-27
Inlägg 1 211

Va roligt att huvudpersonen kommer att ha malaria xD, grym grafik har spelet också och storyn verka rätt okej tycker jag. Hoppas dom inte tar för lång tid på att fixa saker i spelet för jag vill ha det :) . 9 karatärer kan man välja bland, undrar om dom har olika skills och annat.

gusris
Titel Noob
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 4

far cry 2 kommer nog inte bli lika berömt som crysis men jag kommer gilla far cry 2 mer jag har läst om det mkt och jag gillar inte graffen på crysis, det ser för plastigt ut. :)

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

Det har det ju alla chanser att bli. Ubisoft har ju rätt bra med PR muskler för att marknadsföra det. Se bara på PR spektaklet Assassins Creed :).

Ghostship
Titel Galen kyckling
Registrerad 2008-05-27
Inlägg 1 211

Gusris du kanske har lite rätt med att det ser lite plastigt ut med inte allt gör det, det som jag älskar mest i Crysis är vattnet ^^ och jag hoppas att floder och sjöar i Far cry 2 är i 3D.

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

Såg någon film från 360/PS 3 versionerna av Far Cry 2 och tja det flygande däcket som kom flygande emot en såg enormt plastigt ut :). Jag störde mig inte på att Crysis såg speciellt plastigt ut på min skärm. Det är ju annars en vanlig åkomma i och med bump mappingens intåg med Doom 3 :)

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

Och nu har man spelat det också! :)
Ser verkligen fram emot att positionera mig på en kulle, kolla in vindriktningen med kikarsiktet, sula ner en molotovcocktail eller en granat, se fienden försöka fly som råttor ur ett sjunkande skepp bara för att plocka dem som rutten frukt med krypskyttegevär. Mmm...
Den blekgula tonen är riktigt mysig må jag säga. Ett par orosmoment fanns absolut men det ser alltjämt klart kul och intressant ut.

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

Vilka var orosmomenten? Dum AI antar jag vad mer :)

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

AI:n vill jag se mer av innan jag dömer. Däremot har jag ofta tyckt att det är störande att dessa små byar eller fästen ser likadana ut. Man smyger sig in utifrån och där inne är det 30 gubbar som väntar. Jag vill har mer variation även om det kanske är svårt. Lite mer vardagsgöromål, samtal mellan dem, att alla inte bär vapen jämt och ständigt, någon kanske blir rädd och springer iväg et.c. Den biten är väldigt generisk i FPS. Sen var det påfallande ofta man sköt någon och de inte dog utan låg kvar och sköt alt. reste sig upp. Det kändes mest som en Crysis-rip-off. Jag vill inte att en människa ska tåla +10 karbinpatroner i magen. Det är trist orealistiskt. Men de öppna ytorna, den visuella stilen, antalet vapen (såg bara fem dock), längden och det lilla jag såg av storyn såg mycket intressant ut. Hang gliders, träskbåtar et.c. Om inte annat tror jag det blir rikigt underhållande.
Sedan var det inte helt optimerat heller så det var lite svårt att få det där riktiga flytet i spelandet. Det får man å andra sidan sällan under en 15-minutare på en mässa ändå, men...

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

Jo det där lät ju som en direkt beskrivning av Crysis :). Jag vill nog ha ett fps i första hand med Far Cry 2 men ett Boiling point 2 som fungerar hade inte vart helt fel heller.

LameAimer Oskar
Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-03-06
Inlägg 474

Är det någon som vet systemkraven på Far Cry 2? Eller det kanske inte finns ännu.

PStaffan
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2003-03-05
Inlägg 819

High Requirements
CPU: E6600 Core 2 Duo
Graphics: Nvidia 8800GTS
RAM: 2GB
Hard Drive Space: 6-8GB
Optical Drive: DVD Drive

Minimum Requirements
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600 or ATI X1600 - Shader Model 2.0
RAM: 1GB

Recommended Requirements
CPU: Dual-Core CPU (Athlon X2 / Pentium D / Core 2 Duo)
Graphics: Nvidia 7800GT or ATI X1800XL Pro (SM 3.0)
RAM: 2GB+

http://www.farcry2-hq.com/requirements.htm

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2014-04-24
Inlägg 0

Korkat att inte skriva vilket av 8800GTS-korten de rekommenderar. Det är ju grymt stor skillnad på 8800GTS 320MB och 8800GTS 512MB.

Raging Ronin
Titel Pelletsbud
Registrerad 2003-03-03
Inlägg 2 211

Shodan: läs om White Gold i kommande PCG. ;)

Shodan
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 4 442

Trevligt :).

PStaffan
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2003-03-05
Inlägg 819

Smexy skrev:
Korkat att inte skriva vilket av 8800GTS-korten de rekommenderar. Det är ju grymt stor skillnad på 8800GTS 320MB och 8800GTS 512MB.

jag tror inte det är de slutgiltliga.. bara ett humm om var ungefär..

edgren
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-14
Inlägg 405

Ja, den som säger att Far Cry 2 är fult, måste verkligen skaffa sig ordentliga glasögon, för jävlar vad snyggt spelet är! Längtar som en stucken gris i ett gytjebad.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.