Bli medlem på PCGamer:s forum!
Här i PC Gamers forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på PCGamer.se. Läs våra regler.
Icewind
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2007-02-15
Inlägg 574

best_jeppe skrev:
Det är min åsikt.

Det som var hela poängen med Kotaku ledaren som alla missade så brutalt. 100% av alla argument till varför CoD(eller BF3 för den delen) skulle vara dåligt bygger uteslutande på folks extremt personliga åsikter om hur ett spel får eller inte får vara samtidigt som andra som är precis lika mycket "gamers" eller iallafall har precis lika rätt i sina åsikter tycker annorlunda, bara att de utnumrerar gnällspikarna sådär 10:1 eller nåt om man ska tro försäljningssiffrorna.

nwasroma
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-07-14
Inlägg 3 549

warferwille skrev:
Nu snakar jag mp

Okej om man gillar det ena bättre än det andra, men att multiplayerdelen i MW3 skulle vara seg...?

Azdeus
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-02-08
Inlägg 2 596

Overcow skrev:

>Kotaku
>Missar poängen

Vad väntade du dig när du öppnade länken egentligen?

Ett korn av sanning, en "glancing blow" eller vad man vill kalla det. Inte mycket mer än det.

Icewind skrev:

Det som var hela poängen med Kotaku ledaren som alla missade så brutalt. 100% av alla argument till varför CoD(eller BF3 för den delen) skulle vara dåligt bygger uteslutande på folks extremt personliga åsikter om hur ett spel får eller inte får vara samtidigt som andra som är precis lika mycket "gamers" eller iallafall har precis lika rätt i sina åsikter tycker annorlunda, bara att de utnumrerar gnällspikarna sådär 10:1 eller nåt om man ska tro försäljningssiffrorna.

Det är inte en personlig åsikt att alla försöker härma CoD serien, det är en giltig observation. Allätarna får gärna tycka det är bra, men CoD's och Gears of Wars framgång har stagnerat skjutargenren och sträcker sina slemmiga tentakler över till andra genrer också.

Icewind
Registrerad 2007-02-15
Inlägg 574

Azdeus skrev:
Overcow skrev:

>Kotaku
>Missar poängen

Vad väntade du dig när du öppnade länken egentligen?

Ett korn av sanning, en "glancing blow" eller vad man vill kalla det. Inte mycket mer än det.

Icewind skrev:

Det är inte en personlig åsikt att alla försöker härma CoD serien, det är en giltig observation. Allätarna får gärna tycka det är bra, men CoD's och Gears of Wars framgång har stagnerat skjutargenren och sträcker sina slemmiga tentakler över till andra genrer också.

Att det skulle vara dåligt eller för den delen ens stagnerat är vad som är din personliga åsikt. Visst kan man tenders av hybris eller narcissism som skulle kunna få en att tro att ens åsikter är värda mer än "de andra". "Circle jerk" momentet, dvs bara diskutera med såna som håller med ens åsikter eller skapar en illusion av de är mer "vanliga" är också en faktor men dessa tre är ju bara psykologiska beteende avvikelser.

StormCraXx
Titel Pelletsbud
Registrerad 2004-11-08
Inlägg 1 822

Icewind skrev:
bara att de utnumrerar gnällspikarna sådär 10:1 eller nåt om man ska tro försäljningssiffrorna.

Gissa varför "gnällspikarna" gnäller så högt?

Mina 50 cent är iaf att CoD4 ägde men att utvecklingsformulan för alla uppföljare har sugit och gjort att jag inte pallat köpa ett CoD-spel efter CoD4, trots att jag gillade det skarpt. Att uppföljarna ändå säljer som smör i solsken gör ju att man blir ledsen hest.

Also, Best_jeppe säger det som jag tänker.

Azdeus
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-02-08
Inlägg 2 596

Icewind skrev:

Att det skulle vara dåligt eller för den delen ens stagnerat är vad som är din personliga åsikt. Visst kan man tenders av hybris eller narcissism som skulle kunna få en att tro att ens åsikter är värda mer än "de andra". "Circle jerk" momentet, dvs bara diskutera med såna som håller med ens åsikter eller skapar en illusion av de är mer "vanliga" är också en faktor men dessa tre är ju bara psykologiska beteende avvikelser.

Huruvida det är dåligt eller inte är min personliga åsikt, men stagnation är ett observerat faktum i och med alla kloner.

StormCraXx
Titel Pelletsbud
Registrerad 2004-11-08
Inlägg 1 822

http://xbox360.ign.com/articles/121/1212379p1.html

Bra artikel.

best_jeppe
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2002-08-28
Inlägg 6 863

StormCraXx skrev:
http://xbox360.ign.com/articles/121/1212379p1.html

Bra artikel.

Amen! Håller helt och fullt med!

Hellmaister
Titel Spelar på easy
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 265

Läs första stycket. Fy fan, det är nästan äckligt.

http://investor.activision.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=624766

Hellmaister
Titel Spelar på easy
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 265

Här är förresten mitt rekord i Domination. Någon som vill utmana mig?

Rekord i Domination

Glusch
Registrerad 2011-03-07
Inlägg 818

Om det är lika enkelt som MW2 / Black Ops kan jag säkert slå dig, om det inte vore för att jag inte äger spelet... Har några screenshots med mig uppe på runt 80 kills i Domination från MW2 ^^

nwasroma
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-07-14
Inlägg 3 549

Spawnsen i det här spelet är det absolut värsta jag någonsin upplevt.

Hellmaister
Titel Spelar på easy
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 265

nwasroma skrev:
Spawnsen i det här spelet är det absolut värsta jag någonsin upplevt.

Håller inte med dig. Jag tycker det funkar utmärkt. Visst kan det bli hektiskt ibland med 18 spelare men blir man fraggad hela tiden bör man ta sig framåt jäkligt försiktigt. Till 99% tycker jag det funkar tillfredställande.

Fixade förresten min första M.O.A.B för några dagar sedan. Det var häftigt :up:

nwasroma
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-07-14
Inlägg 3 549

Vet inte om jag tycker det är någon åsiktsfråga ärligt talat, det finns mängder med videos på YT som bevisar att spawnsystemet är horribelt ibland.

Har hänt mig flera gånger att jag hamnat i ett flashregn eller någons sikte direkt vid spawn.

Mackentorsk
Titel LAN-ätare
Registrerad 2008-09-08
Inlägg 78

Vad skulle ni ge spelet för betyg?
Vad gav pcg-sv?

Såvitt jag vet så gav brittiska (lr e d amerikanska?) pcg mw3 samma betyg som de gav bf3.

Jag funderar själv på o köpa mw3. Kör bf3 nu och tkr det är skoj.
Jag spelade mw2 en hel del o tyckte mestadels att det var jävligt skoj. Men även om jag oftast fick bra stats i det spelet så var det stor del av tiden väldigt frustrerande att spela. Finns det fortfarande massa lama taktiker?

nwasroma
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-07-14
Inlägg 3 549

Det finns några skillnader mot MW2.

Det är betydligt fler närkamper, men färre helikoptrar och bombräder och annat även om det förekommer i varje match är det inte som i MW2 där du kunde dö om och om igen en hel match vid spawn (grovt förenklat).

Men annars är spelkänslan den samma, och den gillade i alla fall jag väldigt mycket.

nwasroma
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-07-14
Inlägg 3 549

Jag tror CoD-spelen besitter en av de vidrigaste spelarbaserna någonsin.

Hellmaister
Titel Spelar på easy
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 265

nwasroma skrev:
Jag tror CoD-spelen besitter en av de vidrigaste spelarbaserna någonsin.

Mycket beror nog på att det är väldigt många som spelar. När någon kallar mig noob och idiot brukar jag bara hålla med. Det är lättast så.

Glusch
Registrerad 2011-03-07
Inlägg 818

Det brukar faktiskt vara otroligt komiskt att bara hålla med när de ragear på en, brukar göra dem riktigt irriterade.. Dock måste jag hålla med, CoD's spelarbas är horribel.

Tyvärr verkar det också som om att det var ca 2 månader som behövdes för anpassning av hacks till MW3, har sett otroligt förhöjda mängder med hackare senaste veckan, stötte på 4 stycken idag under ca 1 timmes spelande..

Hellmaister
Titel Spelar på easy
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 265

Glusch skrev:
Tyvärr verkar det också som om att det var ca 2 månader som behövdes för anpassning av hacks till MW3, har sett otroligt förhöjda mängder med hackare senaste veckan, stötte på 4 stycken idag under ca 1 timmes spelande..

Jo det är grymt mycket fuskare dessa dagar. Ibland tröttnar jag på att rapportera dem för det är så tidsödande och jag vet inte ens om det är lönt. Ibland hittar jag inte ens deras profiler på Steam. Hoppas de gör något åt det snart.

Vad har du för SteamID? Vi kanske kan para ihop oss och smiska lite. Jag är med i är en multigamer-klan men tyvärr är där inte så många som lirar MW3.

nwasroma
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-07-14
Inlägg 3 549

Skönt att de patchar lite, igår fixade de shotguns och matchmakingen ytterligare.

Ikväll ska de visst släppa en hotfix för att sänka fire rates på alla akimbos.

Glusch
Registrerad 2011-03-07
Inlägg 818

Har så hightech Steam ID som Glusch ^^

Spelar ganska mycket alla dagar, enkelt förklarat, så vi kan säkert slå oss ihop och köra lite om du är sugen ^^

Och nice med patchen för akimbos, lite smått irriterande..

Hellmaister
Titel Spelar på easy
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 265

BWAHAHAHAhahahahahaaaaaa....

Förnedrande!

Thane
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2007-05-23
Inlägg 5 178

Visste inte att ryska militären fortfarande änvänder AK-47an, trodde de hade börjat använda ak-107/108 eller aek-971. Men än en gång bevisar cod motsatsen...

Azdeus
Titel Pelletsbud
Registrerad 2006-02-08
Inlägg 2 596

Huh? Vad pratar du om?

Glusch
Registrerad 2011-03-07
Inlägg 818

När man slåss mot ryssarna har i princip alla AK-47:an (att plocka upp), vilket är relativt ologiskt, då de inte längre använder den, tror att det är det han försöker pointera ut..

Icewind
Registrerad 2007-02-15
Inlägg 574

http://steamcommunity.com/groups/IW_Enforcers

En anställd på IW som ser till att banna fuskare. VAC är som alla vet helt trasigt. Hon bannar dem dock från just IWnet och inte ett VAC/Steam ban då bara Valve kan göra det.

Finns en hel del roliga youtubelänkar där när fuskarna har fått värsta bitchfitten efter de blivit bannade :P

http://www.youtube.com/watch?v=KddjbQir6k8&context=C49c9c7aADvjVQa1PpcFMBYDwauHKbBSjCYIMIpeIOf5hkSRUFCmg=

SkogsMullen
Titel Pelletsbud
Registrerad 2002-11-23
Inlägg 1 386

Problemet ligger i MW2 och 3, TF2 hade sällan problem med fuskare vad jag kom ihåg. Men under de 120h i MW2 jag spelade så stötte jag på mer fuskare än någonsin i nått spel. Mest populäraste spelet kommer få mest fuskare.

Men trevligt att de gör nått det. Kunde göra det lättare genom att släppa dedikerade servrar.

Glusch
Registrerad 2011-03-07
Inlägg 818

Har spelat snart runt 600 timmar med TF2 och de få hackare jag stött på med servers som haft VAC-BAN har snabbt blivit bannade och kickade.

Först av allt, att ha dedikerade servers gör mycket, för då kan man ha admins som har som jobb att vara inne på servern och leta hackare.

Under ca 5 timmar med MW2 mötte jag fler hackare än jag mött under hela min tid i TF2.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av PCGamer Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.