Paska skrev:
Hmm, ska kolla om jag har samma sak best_jeppe! Om ljudet går via usbdongel så sitter ljudkortet i den och ska inte påverka cpu på samma sätt om du har ett dedikerat ljudkort alltså inte inbyggt på moderkortet. Kollar upp om det kan vara något med patchen.
Det headset jag köpte är ett Razer Megalodon för övrigt och tydligen så har det varit mycket problem med det i 64-bitars versionen av Windows 7 som jag har förstått det. Men som sagt, jag växlade över till mitt gamla ljudkort som är ett Creative Audigy 4 som alltid har funkat men jag fick störningar i ljudet även med det men det var inte lika hörbart. Det kan bero dock på att Megalodon på något sätt förstärker störningen i ljudet när den simulerar 7.1-ljud.
Testade häromkvällen och det verkar som att störningarna kommer och går lite men det är grymt irriterande i vilket fall. I Batman Arkham City var det inga problem alls med ljudet kan jag tillägga. Har suttit och spelat det i flera timmar utan någon minsta störning men i Battlefield 3 så blir det störningar efter ganska exakt 2 minuters speltid.
Trots att jag har testat allt möjligt i form av att installera om Battlefield 3, installerat om Razer Megalodon, uppdaterat Firmware på Megalodon osv så försvinner inte skiten.
Och eftersom detta problem bara verkar dyka upp i Battlefield 3 så misstänker jag att det är fel på just spelet och inte på min dator.
Edit: Dessutom så går inte min processor upp i 100% när jag kör BF3 utan brukar hovra runt 50% vilket jag tycker borde betyda att om ljudet nu mot förmodan behandlas via processorn så är inte den orsaken till att ljudet har störningar.
Störningarna är förresten som "hack" i en LP-skiva med regelbundna intervaller. Det "hackar" typ till 1 gång var 1 - 2 sekund. Det låter nästan som att spelet inte hinner läsa in ljudfilerna för alla ljud utan måste stanna upp en millisekund för att buffra och sedan fortsätter de spela ljuden för att sedan stanna upp, buffra osv. Jag säger inte att det är precis så det är men det är så det låter och jag har fått för mig att det går till.