Fig-kampanjen för The Good Life misslyckas

Fig-kampanjen för The Good Life misslyckas

I början av september inleddes en crowdfunding-kampanj via Fig för Deadly Premonition-skaparen Hidetaka ”Swery” Suehiros nya spel. Tillsammans med den nygrundade studion White Owls Inc ville Swery skapa The Good Life, ett spel om en by där alla invånare förvandlas till katter (senare även hundar) om nätterna.

Det gick tyvärr inget vidare för den här kampanjen. Med nio och en halv timme kvar (i skrivande stund) har man enbart samlat ihop 35 procent av målet på 1,5 miljoner dollar, Swery själv har medgett nederlaget på Twitter, men försäkrar oss om att det här inte innebär slutet för The Good Life.

– Vad vi planerar att göra är att återlansera kampanjen på Kickstarter innan årets slut. Vi kommer använda oss av allt vi lärde oss under denna kampanj, och göra Kickstarter-kampanjen till något som vi tror kan lyckas.

– Detta inkluderar en klarare trailer och information om båda versionerna av spelet från start, ett lägre slutmål (eftersom ett antal samarbetspartners anslutit produktionen, som vi ser fram emot att avslöja), fysiska utgåvor av spelet från våra vänner hos Limited Run och en stor, rejäl PR-satsning vid kampanjens start.

Här är Swerys fullständiga meddelande på Twitter.

HidetakaSwerySuehiro on Twitter

@PlayFig @Grounding_Inc This is my final message of the FIG campaign of The Good Life. Little bit ling, so I attuched pic. @yukiof @ryanpayton #Thegoodlife #supportswery #supportcreativedevs

Om skribenten

Finlandssvensk anime-, motorsport- och spelentusiast!

Liknande artiklar